MenuSluit menu
Microbiologie

Door het coronavirus staat de hele wereld voor een uitdaging: het virus indijken en overleven. Het is de eerste keer dat wij dit op zo'n grote schaal meemaken, en dat roept veel vragen en onzekerheden op.

In de geschiedenis kwamen pandemieën wel vaker voor. De wetenschappelijke kennis van nu en de zaken die de geschiedenis ons leerde, kunnen onze vragen over het coronavirus wel helpen beantwoorden.

In dit educatieve e-learningpakket ontdek je hoe de recente vooruitgang in STEM bijdraagt aan oplossingen die in het verleden nog onmogelijk waren.

Microbiologie in coronatijden wordt aangeboden op het online platform Wise. Van zodra je ingeschreven bent voor deze opleiding, bezorgen wij je je persoonlijke logingegevens en kan je op het platform aan de slag.

 

Over de cursus

Dit educatief is modulair opgebouwd:

  • Module 1: Inleiding
  • Module 2: Virusinfectie op de luchtwegen
  • Module 3: Virale ziekteoverdracht
  • Module 4: Bestrijdingsmiddelen
  • Module 5: Wat kan jij doen? Bottom up initiatieven en open source
  • Module 6: Beroepsprofiele
  • Module 7: Referentiewerken

De cursus is gericht op leerlingen van de tweede graad SO.

 

Al ingeschreven? Hoe van start gaan?

Ontdek ons volledige e-learningsaanbod

In de kijker

3d

3D-printing

Met het integreren van 3D-printen als didactisch hulpmiddel in je STEM-project leer je je leerlingen niet alleen conceptueel denken; je gaat ook hun creativiteit, designskills en technische vaardigheden aanscherpen.

Meer lezen
De microbit

De micro:bit

Laat je leerlingen hun programmeertalent ontdekken en ontwikkelen dankzij de micro:bit, een microcomputer waarmee je grootse ideeën realiseert!

Meer lezen
klas

STEM in het lager onderwijs

Wat betekent wetenschap, techniek en STEM voor mij, in mijn klas, met mijn leerlingen? Hoe pas ik het toe in verschillende leergebieden? Brightlab geeft tijdens deze opleiding kort en krachtig haar visie van techniek en STEM in het basisonderwijs.

Meer lezen
VR

Virtual/Augmented Reality in de klas

Is dit nu realiteit of blijft dit nog een abstract en letterlijk "virtueel" voor vele leerkrachten?  

Meer lezen