MenuSluit menu
IR13

IR13: van legotrein tot ingenieur

Treinen kunnen tegenwoordig meer en meer zelfstandig rijden. Dat is te danken aan hun gevoelige sensoren en een correcte programmatie. Op die manier proberen ingenieurs zoveel mogelijk menselijke fouten uit te schakelen. Het verhoogt de veiligheid van alle reizigers! 

Met het educatief pakket IR13 laat je jouw leerlingen hun ingenieursvaardigheden ontdekken via logische poorten en sensoren. Met de logische modules leren ze een legotreintje te manipuleren. Bijvoorbeeld tot het automatisch voor het rood licht stopt, bij een seinhuis toetert of de lichten aanzet in de donkere tunnel. Laat ze volop:

  • Ontwerpen.

  • Schematiseren.

  • Implementeren.

  • Bijsturen.

  • Opnieuw proberen.

Bekijk zeker onze handige instructiefilmpjes.

 

Deze opleiding  maakt deel uit van het 'Techniek en STEM'-traject op maat.

In de kijker

Planten

Groene Vingers

Met het thema 'Groene Vingers' laat je kinderen experimenteren met STEM-activiteiten over de plantenwereld. De experimenten zijn telkens ervaringsgericht, op een wetenschappelijk correcte manier opgebouwd, en in modules verdeeld rond de basisbehoeftes, de superkrachten, de geologie en de chemie van de plant.

Meer lezen
De microbit

De micro:bit

Laat je leerlingen hun programmeertalent ontdekken en ontwikkelen dankzij de micro:bit, een microcomputer waarmee je grootse ideeën realiseert!

Meer lezen
Edubox AI

EDUbox Artificiële Intelligentie

Artificiële Intelligentie is stevig ingebed in ons leven. We kennen al talloze AI-toepassingen en gebruiken ze elke dag. Dit geldt ook voor de leefwereld van kinderen. En toch bestaan er nog heel wat misvattingen over deze nieuwe technologie, zoals doembeelden waarin de mens tegenover machines staat. De EDUbox Artificiële Intelligentie wil deze misconcepties de wereld uit helpen en tegelijkertijd deze nieuwe technologie op een duidelijke, wetenschappelijk correcte manier uitleggen.

Meer lezen
VR

Virtual/Augmented Reality in de klas

Is dit nu realiteit of blijft dit nog een abstract en letterlijk "virtueel" voor vele leerkrachten?  

Meer lezen