MenuSluit menu
FIETS

Met 'Fiets Veilig!' stelt Brightlab een boeiend STEM-project voor leerkrachten 1ste graad SO voor. Samen met je leerlingen werk je rond fietsveiligheid en STEM in de schoolomgeving.

Je maakt in het eerste deel van de workshop kennis met het burgerwetenschappenproject “Fietsbarometer”. Hiermee duiden leerlingen hun eigen fietsroutes naar school aan, beoordelen de fietsveiligheid ervan en gaan hiermee aan de slag in een Geografisch Informatie Systeem (GIS). In het tweede deel van de workshop ga je aan de hand van wetenschappelijke inzichten via een technische realisatie (bv. met de micro:bit) op zoek naar oplossingen die de routes veiliger maken voor je leerlingen.

Wij zetten je alvast veilig op weg!

Er is momenteel geen educatief aanbod voor dit project.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

In de kijker

Planten

Groene Vingers

Met het thema 'Groene Vingers' laat je kinderen experimenteren met STEM-activiteiten over de plantenwereld. De experimenten zijn telkens ervaringsgericht, op een wetenschappelijk correcte manier opgebouwd, en in modules verdeeld rond de basisbehoeftes, de superkrachten, de geologie en de chemie van de plant.

Meer lezen
De microbit

De micro:bit

Laat je leerlingen hun programmeertalent ontdekken en ontwikkelen dankzij de micro:bit, een microcomputer waarmee je grootse ideeën realiseert!

Meer lezen
Edubox AI

EDUbox Artificiële Intelligentie

Artificiële Intelligentie is stevig ingebed in ons leven. We kennen al talloze AI-toepassingen van en gebruiken ze elke dag. Dit geldt ook voor de leefwereld van kinderen. En toch bestaan er nog heel wat misvattingen over deze nieuwe technologie, zoals doembeelden waarin de mens tegenover machines staat. De EDUbox Artificiële Intelligentie wil deze misconcepties de wereld uit helpen en tegelijkertijd deze nieuwe technologie op een duidelijke, wetenschappelijk correcte manier uitleggen.

Meer lezen
VR

Virtual Reality in de klas

Is dit nu realiteit of blijft dit nog een abstract en letterlijk "virtueel" voor vele leerkrachten?  

Meer lezen